Onze watergroep in Strijen heeft er, het afgelopen seizoen, volop van kunnen genieten en hem kunnen uittesten.

Mobje

Mobje is een rescue boot afkomstig van een zeeschip welke niet door de jaarlijkse keuring kwam. De afkeurings punten waren niet onherstelbaar en Scouting Strijen heeft besloten om er tijd in te steken deze op te knappen.  Mede met de hulp van verschillende bedrijven zoals onder andere; Shipping Safety b.v. uit Oostvoorne, Van Rijsoort Bending uit Klaaswaal, VROOAM Lubricants uit Dordrecht, Lubrafil filtration en Econtras isolatie uit Barendrecht en met de tomeloze energie van Taco hebben we Mobje zeer mooi kunnen opknappen.

Het resultaat mag er zijn en onze nieuwe Oranje trots (wat de originele kleur is van de MOB) zal goed helpen om de zeeverkenners en de wildevaarders veilig te begeleiden in hun stalen vletten. Elke zaterdag leren wij jeugd spelenderwijs zeilen op het Hollandsdiep bij Strijen Sas. En gezien de Corona kreeg de leiding onderling met Mobje er ook wat meer ruimte bij op het water. Voor de veiligheid op het water werden onze reddingsvesten gekeurd door onze vrienden van Jacobs LifeSaving uit Strijen en onze blusmiddelen door Simplus uit Dordrecht.

Maar voordat het van een bootje op het droge een bootje in het water werd, hebben we de medewerking gekregen van de jachthaven in Strijen Sas die met behulp van hun boten kraan Mobje in het water heeft gehesen.

Een bedankje

Met dit berichtje wil Scouting Strijen iedereen die dit top resultaat mogelijk heeft gemaakt zeer hartelijk bedanken voor alle hulp die kwam in zowel materialen en/of diensten. En hopen natuurlijk volgend jaar weer op onze sponsoren te kunnen rekenen.